|
PERANCANGAN KULIAHLECTURE PLAN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MAKLUMAT KURSUS(COURSE INFORMATION)
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Disediakan oleh (Prepared by) : Tandatangan (Signature) : Nama (Name) : Ghazally bin Spahat Tarikh (Date) : 20 Februari 2012 | Disahkan oleh (Approved by) : Tandatangan (Signature) : Nama (Name): Dr Razali bin Hassan Tarikh (Date) : | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MATLAMAT (GOALS): Pada akhir kursus ini, pelajar akan mendapat pendedahan dan pengetahuan untuk merancang, membangun dan menilai kurikulum berasaskan kursus elektif yang diambil. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SINOPSIS (SYNOPSIS): Kursus ini memfokuskan pembangunan kurikulum dalam konteks Pendidikan. Kursus ini meliputi falsafah, konsep dan prinsip pembangunan kurikulum, model pembangunan kurikulum, reka bentuk kurikulum, projek pembangunan kurikulum, produk pembangunan kurikulum, penmbahbaikan kurikulum, isu dan pelaksanaan kurikulum berasaskan kursus teras yang diambil. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HASIL PEMBELAJARAN (LEARNING OUTCOMES): Pada akhir kursus, pelajar dapat: 1. Mengenalpasti falsafah, konsep dan prinsip pembangunan kurikulum. (PLO1, C4) 2. Mempamerkan kemahiran untuk mengkaji pelbagai model pembangunan kurikulum pendidikan berdasarkan sistem pendidikan sedia ada. (PLO2, P5) 3. Mewajarkan pembangunan kurikulum berdasarkan standard/ Kerangka tertentu semasa. (PLO3, A3) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISI KANDUNGAN (CONTENT) :
| ||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
PROJEK (PROJECT): Pelajar dikehendaki untuk menyediakan projek secara berkumpulan (maksimum | ||||||||||||||||||
PENILAIAN (ASSESSMENT):
|